alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

Sabtu, 19 November 2016

sebuah catatan yang tersimpan di kotak draf

izinkan aku meninggalkan coretan kenangan disini. kerana aku ingin ia sentiasa tumbuh segar dalam lipatan kenangan antara kami.

setelah berkahwin bebrapa bulan kemudian, kami dapat tinggal bersama sementara. sementara di rumah sewa bujangku. kebetulan rakan2 serumah bercuti ke kg halaman smpena cuti semester yang panjang.

alhamdulillah. ketika itu bulan ramdhan. ramdhan pertama bersama dia.
seronok. turun naik tangga pergi bazar. naik motor. pergi terawih. indah. sungguh indah allah.
Allah yang maha kuasa menggerakkan hati kami. aku gembira.

sementara dia mencari pekerjaan, aku bertanyakan kepada pengurusan Al-AMin. ya. itulah sekolah pertamanya tempat dia bekerja hingga ke hari ni. bulan 8 2014 kalau aku tidak silap, dia mula berkhidmat. dan aku sering berdoa memohon agar allah menjaga hatinya. mata pandangannya. Allah.

allah yang tahu.

insiden, kainku termasuk dalam rantai motor wave ku. alhamdulillah, aku masih dipanjangkan umur. terima kasih abg.

buka semester setrusnya, kami terpaksa berpindah mencari rumah. maka, rumah puchong menjadi sasarannya. alhamdulillah.

bermulalah kehidupan kami berulang alik puchong-kajang.

allah uji. seawal tahun 2015, aku memutuskan untuk berhenti kerja sementara menyiapkan tesis.

allah uji wanita bila dia tidak berharta, dan allah uji lelaki apabila dia berharta.

dan allah masih memurahkan rezeki.

menghadapi sepanjang tahun 2015 dengan tawakkal kepada allah.

ramai yang bertanya kepada aku, mengapa aku memilih untuk kerja diTadika sedangkan aku punya kelulusan untuk kerja di bahagian pejabat. Jawapan aku mudah, aku mahu menjaga pandanganku, menjaga hubungan aku dgn suami. agar dia aman melihat aku bekerja dalam kelompok rakan sekerja yang wanita-wanita shj. kerana aku tidak mahu bikin dia cemburu jika ak bekerja ditempat yang mempunyai lingkungan staf lelaki dan perempuan. bagi aku, suami adalah segalanya. Ya, benar, wanita ini bila dia dah berkahwin, dia meletakkan dirinya untuk suaminya shaja. berbeza dgn lelaki, apabla telah berkahwin, mereka mempunyai peluang untuk menambah cawangan. aku berkata begini bukan menyesal bekerja di lapangan pekerjanya hanya wanita shaja, bahkan ak bersyukur kerana apabila aku berkahwin, maka ak akan dapat menjaga peribadiku utk suamiku shj. allahu'alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan