alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

Selasa, 19 Januari 2016

Alhamdulillah

bismillahirrahmanirrahim
Alhamdulillah aku panjatkan kesyukuran kepada allah atas nikmat kurnianya hingga ke hari ini kami masih bersama sebagai suami isetri.Dugaan Allah yang Maha Hebat, maka aku mohon agar aku juga kuat menghadapi setiap dugaan dari Allah.

Alhamdulillah, allah mengkayakan kami dengan nikmat kasih sayang tanpa disedari. Aku masih berharap, agar aku terus disayangi dan dicintai oleh suamiku.

Alhamdulillah, aku menerima suami yang sanggup mengalah dalam banyak segi, walaupun hakikatnya, itu adalah amat payah untuk setiap lelaki, insahaallah, aku akan berubah perlahan-lahan demi keharmonian rumah tangga ini. Selebihnya, aku berserah kepada Allah.

Alhamdulillah, jentikan ujian dari Allah membuatkan aku sedar betapa dunia ini hanyalah persinggahan. dari sebuah persinggahan ini, aku mendambakan kebahagiaan. Aku mohon kalian doakan aku mengecapi bahagia itu. bahagia bersama suami yang dikasihi.

setiap saat mengingati detik manis dalam tempoh bercinta dengan suami, aku yakin dia telah beri yang terbaik. kadang, cobaan di dunia menyebabkan hati kita beralih mencari yang lain. yang lebih sempurna. yang lebih lebih sempurna. Allah, aku tahu aku khiilaf. Dialah suami kurniaan allah yang terbaik untukku. Aku yakin. dan setelah berkahwin dengannya, hatiku telah tertutup untuk mencari kesempurnaan daripada orang lain. cukup apa yang allah bagi terlalu banyak. kadang2 terlupa untuk bersyukur, lalu allah jentik. dan kini... aku harus terus melangkah menghadapi persaingan. antara hak, persaingan dan kebahagiaan. moga ada petunjuk yang menyinari jalan hidup kami.

 Alhamdulillah, allah masih memelihara hubungan kami. inshaallah, moga berterusan hingga ke Jannah tanpa ada perkongsian kasih dengan orang2 ke dua ketiga mahupun keempat.

Allahu mustaan, istajib dua' ana.

Alhadulillah, allah perkenan doa aku untuk duduk dirumah sewa sendiri dengan suami. terima kasih Allah.

namun ...

moga allah lembutkan hati hati kami. mengingati yang manis daripada yang pahit.

sementara masih bersama, aku cuba melakukan yang terbaik. agar ia dapat meninggalkan kenangan yang terindah buat dia nanti. Aku cuba, lillahi. Aku cuba. Moga allah tunjukkan jalannya. moga aku mampu mengukir kenangan2 indah yang boleh dia kenang bila aku telah tiada. aku akan cuba. aku akan cuba.

aku tahu aku ada kelemahan dalam mengeluarkan pendapat dan memaksa memilih pendapat itu. tetapi aku yakin aku punya kelebihan yang akan menjadi ingatan dia kelak. aku yakin. aku yakin. aku yakin.

Demi Allah, jagakan hubungan kami. apa jua yang berlaku mohon kami kuat.

inshaallah, aku mencintainya lillahi taala...

atas nasihat beberapa pihak, buat yang terbaik. buat yang terbaik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan