alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

Isnin, 16 April 2012

be an audited

bismillahhirrahmannirrahim

Lets audit…togather-gather =)

Apa maksud cantik?Apakahreaksi bila seseorang berkata, ‘hei, cantikknya kamu’, ‘kamulah yang cantik’,cantiknya saya tengok kamu’, ‘kamulah yang tercantik’… (tak kisah la girl to girl or girl to boy or sebaliknya)

Cantik,subjektif…sukar kita nak nilai sebenarnya cantik tu macam mana. Ada orang cakap
camtu cantik, camni cantik…mesti susah nak bagi markah kalau kita perlu memberikan markah…tapi, dunia artis siap ada rank kan…senang mereka dinilai…ye ke? (buka minda)

Pernahramai orang beritahu saya, ‘cantik’, ‘sgt cantik’, ‘ada serinya’…saya jawab dgn senyuman mula2 tu…dah orang puji…dan selebihnya saya tambah…’pakai susuk’…(safi gold rania (SFG) kan ada emas 24k dalamnya) saya tak pakai ye SRG tu… I’m still young… =), but deep in my heart…I don’t know how ALLAH judge me kelak…dan saya tekad + azam…I’ll show u alls the truth of beauty…but I still mencari…mencari dan mencari…still to find it…

Hari ni saya keluar. Melihat suasana dan ragam manusia. Kerja yang tak pernah saya buat. Dalam bas, saya perhatikan orang-orang. Apa perbezaan saya dgn dia, orang tu, mereka dan yang lain-lain… saya cari perbezaan…tak jumpa…yang saya jumpa adalah persamaan…bertudung, cara berpakaian, cara bercakap, cara bergaul…saya lihat diri saya di situ…ye..kadang-kadang saya ambil mudah…mudah sangat hingga memudahkan terlalu…saya tak jaga ia…kalau saya boleh meluat lihat mereka sedemikian, ALLAH lagi meluat lihat saya…ya ALLAH…saya teruskan pencarian…

Saya duduk di satu sudut…saya terus melihat orang yang lalu lalang. Saya fikir, mereka adalah saya dan saya seperti itu…dan I saw a spouse (1)…sweet and nice with a child…I just saw how a husband treat his wife also his child…and how a wife treat her hubby also her child…then I saw a big family(2)… mummy, 2 adults, 2 babies…w/out husband… then I saw a big one family(3)…daddy, mummy, 3boys and 2 girls (kid)…then I saw(4) a couple double triple fourple and so on…where am i? saya mencari…mencari dan mencari…saya cuba bayangkan which group will I be…1, tak layak, 2, tak mampu, 3, mungkin dan tidak mungkin, 4, hopefully nope at all langsung….
ya ALLAH…

Saya mencari, memerhati sampai mata saya letih…hati saya???dan tiba2 saya teringat suatu
ayat~I can see my future with u~ya Rabbi…

~jom jadi baik~jom jaga penampilan kita, tutup aurat bukan urat~jom jaga ikhtilat kita~jom jaga perkataan, percakapan dan perbuatan kita~jom jaga pemikiran kita~jom jaga hati kita selalu~jom jaga niat kita selalu…LILLAH…~jom jaga iman dan upgrade ia~jom jaga akal kita~jom jaga segalanya..sebab sampai masanya nanti, semua akan dipersoalkan…where we go with our legs, what we speak through this mouth, what we write with this hands and fingers, what we think with this akal, what we hear with the ears, what we saw with our eyes…everything akan dipersoalkan~jom jadi baik LILLAH =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan