alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

Jumaat, 31 Mei 2013

Stress-dare to soar-

Saat stress merajai fikiran...wah...stress sungguh mengenangkan nasib wajah anggun sebelah kanan ini ye... Chumel dihias oleh sekumpulan "pendatang tanpa izin." Stress tiba-tiba memikirkannya ya... Dulu kalau stress sebab belajar...sebab nak kahwin...sebab kerja...sebab harta-pusaka (ececece..ingat saya ni mata harta ke...haish... )sebab-sebab lain ya... la ni stress sebab yang ini pula ya... ok... stress sambil mengerut-ngerutkan kening... Memang serius dah ni... Uhhu..(Nanges kejap)

ok...ok...ok...dah dah dah..sudah ye... Kan ujian ALLAH tu semuanya... Ye la... Memangla ujian ALLAH... ALLAH nak menguji sejauh mana kita bersabar dan berusaha... Bila dah berusaha, ALLAH nak uji juga kita ni bertawakal kat ALLAH atau tidak ye...

"wahai sang jerawat, pindahlah dari wajah saya"
"saya rindu dengan pipi saya 1 tahun lalu"
"saya bukan tak nak kawan dengan awak, tapi janganlah membiak banyak sangat. Dah tu degil ye tak nak pindah p mana-mana"
"saya dah cuba nak rawat awak-awak-awak...cuba jangan degil ye"
"awak kan dah pernah pindah dulu... Tapi kenapa datang kat saya semula ye?"
"hopefully awak sudi memindahkan lagi awak-awak-awak semua ye"

Ok...dah malas nak menstresskan diri, akal, hati dan fikiran. Biarlah... ok... 

Dan secara automatiknya bila nak kahwin, kena siap sedia misi-visi-objektif- KAHWIN-Syariat jangan diabai-bukan duk asyik ikut Adat-biar Berkat datang sama- Rahmat ALLAH sekali tertambat-kan INDAH- Islam kan Cantik :) 

1. MISI- ?
2. VISI- ?
3. OBJEKTIF- ?

Jangan duk fikir kahwin sesaja tanpa prinsip yang jelas... jap...prinsip kahwin saya?Misi kahwin saya? Visi kahwin saya? Objektif kahwin saya?

OK... hari stress buat saya is today. Dengan semalam terlupa dah hari khamis...and today is Friday. Awat boleh lupa ye... YE... inilah teguran ALLAH kat saya ye... Asyik memikirkan hal dunia mungkin...ermmm... Subhanallahhi wabihamdihi, Subhanallahil azim :) peace :) :) :)

Finally... keep istiqamah with tawakal to ALLAH... usaha lif kejayaan gitu kan... at least boleh le Dare to Soar la kot ye... peace...

note: Ada sesiapa nak suggest ubat/alternatif/rawatan kepada flek hitam cik/en. jerawat tak?
note: Ada sesiapa nak share dengan saya fasal kahwin tak?
note: Sila suggest dan share di 'komen' ye.

words of today
Duhai hati, bersabarlah hingga boleh terus sabar. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan