alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

Selasa, 15 Februari 2011

muhasabah diri

ya ALLAH
andai mata ini ingin menitiskan air-air mata kekesalan
maka permudahkanlah ya ALLAH
sungguh,
sarat, pedih, luluh tidak tertanggung rasanya
ya ALLAH

oh ALLAH
permudahkan perkara ini
walau ia terasa beban dipundakku

oh ALLAH
tiada yang Maha Mendengar kala in
selain dariMU
oh ALLAH
terasa sakitnya hati dan jiwa ini menanggung
pedih
beratnya kepala memikir kekesalan
lenguh jari jemari menghitung kekhilafan

oh ALLAH
andai derita ini
Kau anugerah sebagai penghapus dosa silamku
maka janagn tinggalkan aku jauh dari landasan taqwaMU
jangan Kau palingkan hatiku,
tegarkan aku berada di jalan lurus, ad-dinMU

oh ALLAH
jangan KAU sisihkan aku
sungguh, aku ingin berada di bawah pandanganMU
aku ingin berada di bawah rahmat dan petunjukMU
maka,
bukankanlah pintu-pintu hidayah yang banyak kepadaku
jangan KAU biarkan hati ini mati daripada iman
jangan KAU pesongkan hati ini dari beriman kepadaMU
jangan KAU tinggalkan daku ya ALLAH
sungguh, aku takut jika enkau meninggalkan aku...

oh ALLAH
oh ALLAH
oh ALLAH
hidup dan matiku, solatku, amal ibadahku hanyalah keranaMU

dekatkanlah aku dengan orang yang dekat denganMU
sungguh,
andai aku menjauhi mereka
maka aku tahu
aku semakin jauh dariMU
aku semakin jahil kepadaMU

oh ALLAH...
pengharapanku hanya padaMU
hanya padaMU tempat aku bergantung segalanya...

kukuhkan aku dalam pendirian islam iman dan ihsan ku ya ALLAH
asaskan tapak hidupku dengan mencintaiMU
dasari kehidupan ku dengan mencintai kekasih yang Kau kasihi, Muhammad SAW..
kukuhkan kehidupanku dengan berpandukan ilmu al-Quran dan Hadis
isikan mindaku secara teori dan praktikalnya dengan ilmu2 agamaMU yang Maha Luas
mantapkan akhlakku dgn akhlak2 terpuji YA MUHAMMAD
mudahkan perubahan positif berlaku dalam hidupku ya ALLAH
permudahkan~~~

hanya itu harapan ku
juga demi memenuhi harapan seorang ayah terhadap anaknya
hanya engkau ya ALLAH
yang memudahkan dengan segala izinMU

oh ALLAH...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan