alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

Khamis, 1 Mac 2012

1 mac - 29 feb

What is this feeling?

Ruang yang ada akhirnya menemukan kepada sebuah penemuan yang hiba, sayu dan pilu.
How??? I really---really—really miss , so much…missing all…
akhirnya, hati merasa rindu.

~Perasaan ini akhirnya membuat jasad terlalu lemah. Rongga-rongga mata tidak lagi mampu untuk bertahan.

~Keadaan ini sungguh menyeksakan hati dan akal. Jika dulu mampu berfikiran waras, kala ini ia terbelengu dengan perasaan hati. Bukan nafsu. Ya..

Credit to nurul-iman-marrfiza

Her advices is too much but help me a little bit as a sadness girl… 
Fiza : he is too disappointed
Mine : me too… make him disappointed, then make me feel it too…
Fiza : zikr to ALLAH, go to bed. But before that, drink a lot of water. Ganti semula banyak mana air yang dah ko keluarkan dari badan ko hari ni. Ples, sahabat..dont think it too much…give him ruang dan peluang. Giving it to you too. Then u can feel a pure feeling… semoga ALLAH permudahkan korang bersatu..
Mine : ajarkan ak tidur dlm keadaan macam ni…everytg gonna be change. Different. Langsung tak biasa…
Fiza : take time.
Mine : sakit kepala
Fiza : g rest…remember, lapangkan dada, ringankan dulu fikiran…yakin pada ALLAH…ko pun bukan selemah ni bila ada prob kan… why this matter make you like this? Shbt, I know u re a strong girl… keep praying to ALLAH k…yakin dgn janji2nya…dah-dah-dah..g rest…ak pun nak tidur ni..esok kerja awal…

spt kata DIA~baru lagi, terkejut…nanti biasalah..(sy tak mampu utk membiasakan :'( :'( :'( )
fiza said~take tyme… give space and chance to both of you…ples don’t think too much…ko tu kadang2 fikir jauh sgt… (future thinking+ +ve thinking + -ve thinking= blurred)
sangat sakit kepala ye..ya ALLAH(uphamol 650)
tekak pun rasa tepu dgn liter air masak + air liur yang paksa ditelan(jgn terdehidrasi, jaga kesihatan)
saya yang perlu take tyme untuk membenarkan keadaan itu berlaku dgn smooth(redha)

salah seorang pakar motivasi menyatakan, hidup bukan takdir, tetapi pilihan. Kerana kita boleh memilih untuk hidup bahagia atau sebaliknya, miskin atau kaya..setelah itu usaha kita, maka terimalah takdir…pilihan dapat mengatasi takdir… perlu bijak..

prof izzi: sebenarnya perkara yang kita selalu dan kerap fikirkan tak terjadi pun. Kita je yang terlalu memikirkan sehingga ia tidak terjadi langsung…

akhirnya...prof Muhaya selalu pesan---selalu bersyukur..apapun terjadi, bersyukur... itu tanda ALLAH sayang kita, dan ingin mengingatkan kita tentang apa yang kita rasa selesa. Dan apabila kalut, kita akan kembali semula kepadanya. Meminta serta mencari kekuatan dengan-NYA. Itulah tujuan sebenar penciptaan jin dan manusia iaitu untuk beribadat kepada Tuhannya.

menangis adalah baik untuk 1-kurangkan stress, 2-melegakan perasaan, 3-hilangkan rasa marah. menangis adalah proses keinsafan kepada ornag beriman, dan proses kekufuran kepada yang munafiq (fb status)


saya dah letih berfikir~sangat letih~saya ingin give up~wlu cik fiza kata dont give up~saya semakin lemah~lemah dan lemah~ (sedih pula dgr luahan hati ibu dalam ikim.fm ni tapi dah xlarat nak lelehkan ayo mate...already dry)KEMBALI KEPADA ALLAH~kembali kepada Allah~KEMBALI KEPADA ALLAH~kembali kepada Allah~KEMBALI KEPADA ALLAH-redha ya wahai peminjam hati~cik nuzamd~being profesional itself~

##p/s: camna nak turu if tak dapat turu...letak endas sahaja jadi abot banget.kena bertenang dulu ni...godek dalam blog la kan..nak menaip tesis? ALLAHUAKHBAR..belum mampu...semangat yang hilang perlu dicari semula..nak cari kat mana?google?try..

dari petang membaca buku penenang hati dan jiwa-3i-sejelita bidadari syurga-(la tahzan dalam internet)..sepatutnya otak perlukan rehat... ini cara kami berehat...tapi tuan empunya tak mampu nak landingkan endas on a pillow.


'it' was be my 'friend' now...for release all my feeling :)tomorrow will update a picture~what is it, i/ALLAH)

saya masih perlu untuk tersenyum dan bersenyum untuk diri saya sendiri :) :) :)

Words of today
Apa yang terjadi hari ini adalah sebagai pengajaran dan peringatan agar sentiasa menghargai serta mensyukuri segalanya... adat melayu~ bila hilang dimata, baru rindu datang menggebu~ Tersentak dan tersedar dari zon selesa supaya upgrade lagi.Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kasih, sayang semakin erat~

lets zikr~SUBHANALLAH, ALHAMDULILLAH, ALLAHUAKHBAR, LAILLAHAILLALLAH, WALA HAW LA WALA QU WATA ILLA BILLA, HASBUNALLAH HU WAKNI'MAL WAKIL~PERLU REDHA DAN BERTAWAKAL~ALLAH TENANGKAN HATI YANG INGIN KEMBALI BERKOCAK DENGAN AIR DINGIN~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan