alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

Isnin, 26 Mac 2012

~~SIRNA~~

Bismillahhirrahmannirrahim


Ya ALLAH, limpahkan kepada kami hidayah dan petunjuk_MU agar kami tidak menjadi hamba yang sesat dan disesatkan atau menyesatkan, kasihani kami, ampuni kami dan terimalah pengabdian kami hanya kepada_MU

Ramai orang cakap
Kalau sayang tak perlu ditunjukkan, kalau benci pun jangan dipamerkan. Just being a neutral person.
Tapi mampukah?
Ramai juga yang beritahu
Kalau marah jangan dilaungkan, kalau merajuk jangan ditayangkan. Just being a professional person.
Tapi mampukah?
Ramai orang nasihat
Kalau sakit mesti diubati, kalau sihat mesti dimanfaatkan. Just being a realistic person.

are we?

Sometimes, we will never get what we wishing for. Then, we will punish ourself..how ways? In many ways.
Sometimes, we regret with what have we done it. Then, we just keep it surely.
Sometimes, we do not know how the risk can help us while making a desicision. Then, we just pass it to ALLAH.
Sometimes, we know it better and better, but we just escape it. Then, we just ignore it forever.
Sometimes, we know what are we don’t know, but actually we still keep don’t know till the reason come out.
Sometimes, fight with a strong heart will make a body looser. Then, become weaky.
Making a good decision doesn’t mean its will be ok forever. Still need to make a postmortem, daily…
Muhasabah~~~

ALLAH, I know, I shouldn’t do like it
I know and I know
Our love is just for YOU
Our heart and soul is depend on YOU
We’re YOUR servant
Please forgiving us and make us know deeply
Oh ALLAH…


Saya bukan siapa-siapa pada kalian
Saya hanya hamba biasa yang menagih belas kasihan ALLAH
Yang menagih keampunan dari_NYA
Saya sering kali khilaf…
Marah saya bukan untuk dibendung
Rajuk saya bukan untuk dipujuk
Sayang saya bukan untuk dijunjung
Cinta saya bukan untuk dikalungkan..
Saya takut ia akan sirna,
Sirna dengan masa yang datang menyapa lembut
Tetapi tetap mengerikan.
Saya takut ia sirna…saya takut ia sirna…saya takut ia sirna

semoga ALLAH Redha :)


words of today

~jangan mudah melafaz kasih, kasih itu pada siapa, jangan mudah melafaz sayang, sayang itu pada siapa, cintakan bunga kan layu, cintakan manusia kan mati~

ALLAHUAKHBAR, SUBHANALLAH< ALHAMDULILLAH

As-solatu a'lannabi, wassalamu a'la rasulillah



Tiada ulasan:

Catat Ulasan