alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

alam berwarna indah itulah warna-warna kehidupan insani

Selasa, 6 Mac 2012

IGOLANA II

BISMILLAHIIRAHMMANIRRAHIM
Ya ALLAH, limpahkanlah kecerdasan akal fikiran dan kesihatan hati yang baik, iman yang kental dan taqwa yang kukuh. pilihlah kami untuk terus mendapat Hidayah dan petunjuk-MU

tiba-tiba, terasa sensitif dengan keadaan sekeliling. selama ini bukan tidak pernah merasa kesensitifan, tapi, kali ni, over sensitif... semua yang orang cakap, semua diambil pusing. semua yang berlaku, semua tu juga yang dipertikaikan. kenapa ye? apa telah berlaku dalam hormon saya?
selama ni, sejauh mana saya sensitif dengan orang, saya tak ambil pusing sangat. dan terus melupakan. dan dulu juga saya perasan yang saya tidak kisah apa orang nak cakap, nak buat nak cakap apa pun. tindakan mereka ialah tindakan mereka sendiri. saya adalah saya, dia adalah dia dan mereka adalah mereka.. kalau saya ambil pusing sekalipun, saya tak makan hati. tak terbenam di hati..tapi sekarang...bahaya...

tapi sekarang, walau sekecil apapun yang mereka cuba katakan pada saya, saya terus mengambil pusing 360 darjah. fikir dari banyak sudut... baik dan buruk kalau saya fight atau defend...saya diam atau saya turut membalas... kenapa kenapa dan kenapa? adakah saya semakin sensitif??? adakah saya bakal berubah??

yang paling saya perasan, saya mula perasan tindakan beberapa orang sekeliling yang tidak mengendahkan hati dan perasaan orang lain. walau bukan kepada saya totally dan directly, tempiasnya tu tetap membasahkan juga..ermmm

saya mula kisah...kenapa dan mengapa???

words of today
antara asid dan alkali? saya ingin menjadi neutral...
kawan yang baik dapat menjadi cerminan diri kita...
sayangi orang lain untuk disayangi juga...
memaafkan dan meminta maaf=gud person
want to be gud??? :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan